Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybraná tvorba Davida Laňky ve volnočasové výchově ke čtenářství
SRPOVÁ, Marcela
Cílem bakalářské práce je představení vybrané tvorby autora Davida Laňky, která může být využita k volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje životopis a díla Davida Laňky. Podrobně je popsána tvorba pro dětské čtenáře. Dále jsou uvedeny vybrané metody práce s textem, vývojová skupina a literární ocenění autora. Praktická část je zaměřena na ověření a reflexi metodických a pracovních listů pro děti mladšího školního věku ve školní družině
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých
Končelová, Jitka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Ve své diplomové práci Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých se autorka zabývá výukou žánru fantasy pro jedenáctileté žáky, respektive pro pátý ročník základních škol. Těžiště práce spočívá v praktické části, kde autorka komentuje a reflektuje své návrhy odučených hodin postavené na úryvcích knih fantasy. Ukazuje, jakým způsobem zprostředkovat žánr fantasy žákům v literární výchově, aby byli schopní postupně odkrýt a pochopit smysl textu (proces objevování a tvoření), sdílet a hodnotit důležité myšlenky z něho vycházející a následně je aplikovat do reálného života. Mimo jiné jsou některé její realizované plány hodin zaměřené také na osobnostní a sociální výchovu. Klíčová slova Literární výchova, žánr fantasy, práce s textem, jedenáctiletí žáci, literatura pro děti, výchova ke čtenářství.
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Vývoj českých učebnic prvopočátečního čtení a psaní v průběhu 20. století
Bousová, Barbora ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem učebnic prvopočátečního čtení a psaní v českém jazyce, které byly používány na území dnešní České republiky v průběhu 20. století. Vychází z výčtu metod výuky od počátku do současnosti, na něj navazuje popisem a hodnocením většiny učebnic používaných v minulém století a uvádí životopisy hlavních autorů. V závěrech kapitol i závěru práce samotné sleduje posun v charakteru učebnic i výuky. Klíčová slova čtení, výuka čtení, výuka psaní, učebnice čtení, slabikáře, první čítanky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.